dinsdag 23 juni 2009

Vraag en antwoord

U bent automatisch doorverwezen naar diederiksmit.nl, omdat u in een gesprek met Diederik Smit een voor de hand liggende vraag heeft gesteld. Helaas kan Diederik Smit, in verband met gemakzucht, niet meer alle vragen van het dagelijks leven persoonlijk beantwoorden. Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Jammer.

Zegels?
Nee.

Anders nog iets?
Nee hoor, danku.

Mag ik jou wat vragen?
Kennelijk.

Ja?
Een dubbele espresso graag.

Heb jij dat nooit?
Nee.

Of stel ik nu een hele rare vraag?
Nu wel.

Ken je die film met die –
Nee.

Heej, ik ga je zo aankondigen, zijn er nog speciale dingen die ik moet zeggen?
Ik zou het leuk vinden als je een petrarkistisch sonnet improviseerde.

Meneer, heeft u misschien een minuutje voor het Rode Kruis?
Misschien wel niet.

Goed geslapen?
Ik denk het wel, gesloten ogen, liggende houding, veel gezwegen. Wat dat betreft ben ik op de goede weg, maar het kan natuurlijk altijd beter.

Zeker weten?
Ja.

En al enig idee wat je er later mee wil?
Mijn doel van deze studie is om de literaire wereld van binnenuit kapot te maken. Mark my words, over vier jaar is de Middelnederlandse letterkunde verleden tijd!

Is het hier koud of ligt dat aan mij?
Het is hier koud. Dat ligt aan jou.

Laat je dan nog iets weten?
Zelden.

1 opmerking: