dinsdag 2 juni 2009

Trein rijdt rakelings langs perron

Rotterdam is vanavond ontsnapt aan een treinramp. Rond 18:00 uur reed de internationale trein vanuit Brussel op station Rotterdam Centraal rakelings langs een van de perrons. De machinist wist het voertuig met moeite tot stilstand te brengen, slechts luttele centimeters verwijderd van perron 4a, waar op dat moment zeker twintig mensen aanwezig waren. Niemand raakte gewond.


Ooggetuige Heilco Bakker stond op het perron toen het gebeurde en ontsnapte aan de dood: "Ik stond rustig de Sp!ts te lezen en op een gegeven moment hoor ik een enorm lawaai dichterbij komen, alsof er een vliegtuig over vloog. Dus ik kijk op en ik zie zo die trein recht langs me heen schieten. Het ging heel snel allemaal, alsof je in een film zit. Echt, ik sta hier nog steeds te trillen gewoon. Een meter de andere kant op en we waren er geweest."

Over de oorzaak van het incident is nog niets bekend, maar volgens een woordvoerder van de NS ligt een terroristische aanslag niet voor de hand. Waarschijnlijk was de trein verdwaald.

later minder

4 opmerkingen:

  1. Ik pleit al jaren voor betere dijkbewaking op de perrons, maar de politiek heeft al die jaren zitten slapen. Hopelijk schrikken we nu eindelijk wakker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit dus bij de Rotterdamse Perronsdijkbewakingsdienst en heb mijn leidinggevende al meerdere malen verzocht mij meer wanaderende treinen en andere dreigende voertuigen dringend docpens en explosieven te leveren om eventueel h vriendelijk tot stoppen te kunnen dwingen."Ach zo´n vaart zal het wel niet lopen"werd er steeds gezegd.En zie hier het resultaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. -Er ging bij mijn vorige bericht iets mis,excuses hiervoor-

    Ik zit dus bij de Rotterdamse Perronsdijkbewakingsdienst en heb mijn leidinggevende al meerdere malen verzocht mij meer wapens en explosieven te leveren om eventueel naderende treinen en andere dreigende voertuigen dringend doch vriendelijk tot stoppen te kunnen dwingen."Ach zo´n vaart zal het wel niet lopen"werd er steeds gezegd.En zie hier het resultaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je neemt mij de woorden uit de mond, ik dacht net te zeggen

    BeantwoordenVerwijderen