zaterdag 22 mei 2010

Rutte bekent echtelijke affaire




Wat al dagenlang gesuggereerd werd in de roddelpers, is nu dan eindelijk bevestigd: VVD-leider Mark Rutte heeft al enkele jaren een echtelijke relatie. Rutte bekent in een verklaring dat hij sinds 1999 een echtgenote heeft. De verklaring komt na een week van aanhoudende geruchten rond zijn privéleven.

“De afgelopen dagen zijn er in de media ondermijnende berichten verschenen over mijn privésituatie. Deze publicitaire aandacht vormt een grote last voor mij en mijn omgeving. Om die reden heb ik besloten aan alle onduidelijkheid een einde te maken door te bekennen dat ik sinds 1999 een echtelijke relatie heb met een meerderjarige vrouw, bij wie ik sinds 2003 een echtelijke zoon heb. Ik neem de volle verantwoordelijkheid voor de ontstane situatie en op deze plek wil ik dan ook mijn oprechte excuses aanbieden, in de eerste plaats aan mijn minnares en mijn twee buitenechtelijke kinderen.”

De ophef over de echtelijke avonturen van de VVD-leider ontstond vorige week, na het uitlekken van geruchtmakende trouwfoto’s van Rutte. Het campagneteam van de VVD wilde aanvankelijk niet reageren, maar de publicitaire druk bleek uiteindelijk te groot.

Rutte blijft voorlopig nog wel aan als fractievoorzitter en lijsttrekker voor de VVD, al zijn er binnen zijn eigen partij geluiden dat hij zou moeten opstappen: “Een politiek leider wiens echtelijke escapades op straat liggen, kan niet meer geloofwaardig functioneren.”, aldus een anonieme burgemeester van Den Haag. Partijvoorzitter Opstelten reageerde gelaten op de commotie: “Het is een pijnlijke zaak. Toch denk ik dat we Mark ook de tijd moeten gunnen om zijn privésituatie op orde te brengen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten