woensdag 30 december 2009

Diederik Smit op winst in Flevoland




De
comedyverkiezingen van HumorTV naderen de ontknoping. Volgens de eerste exit-polls zal Diederik Smit in Flevoland een nipte overwinning behalen. De polderprovincie kan van doorslaggevende betekenis zijn voor de eindoverwinning. Volgens CNN zijn Zeeland en Drenthe too close to call en zal Los Muziektheater een landslide overwinning behalen in Gelderland.

In Overijssel gingen betogers vandaag de straat op om te demonstreren tegen het verloop van de verkiezingen. Volgens VN-waarnemers zou er in meerdere provincies gefraudeerd zijn, met name in het oosten van het land. In Drenthe mochten voor het eerst ook vrouwen stemmen. Volgens de laatste peilingen zal met name Los Muziektheater daarvan profiteren. De progressieve provincies aan de westkust zullen naar verwachting gewonnen worden door Poolvogel. De Amsterdamse cabaretformatie inspireerde miljoenen mensen met de campagneleus 'Stop de misstanden'.

Diederik Smit steeg de afgelopen weken in de peilingen door zich scherp af te zetten tegen de uitspraken van Poolvogel. Ook gisteren in het tv-programma Brandpunt uitte hij zijn kritiek: "Het is volkomen respectloos hoe Poolvogel alle misstanden over één kam scheert. Dan denk ik, je hebt het wel over een miljoen welwillende misstanden, die hier vaak al jaren wonen. Natuurlijk zijn er in dit land problemen met sommige misstanden en die moet je ook benoemen, maar het gaat echt veel te ver om dan maar gewoon de grenzen te sluiten voor misstanden of alle misstanden het land uit te zetten."

Diederik Smit richtte zijn pijlen ook op Los Muziektheater: "Hun stelling dat het leven mooi zou zijn, vind ik veel te naief. Ook hun standpunten over begrafenissen, polygamie en kippen staan mijlenver van waar Diederik Smit voor staat. Ik ben ervan overtuigd dat mensen uiteindelijk zullen kiezen voor een goede middenweg tussen de extremen van Poolvogel en Los. Een middenweg waar aandacht is voor werkgelegenheid, ook door bananen te creëren en door de NAVO een humoristischer rol te geven in de trans-atlantische amusementsindustrie."

Bestaande individuen kunnen nog het hele kalenderjaar stemmen op het meest veelbelovende comedytalent van 2009. Doe dat dan ook.

3 opmerkingen:

  1. Arjen van Wifferen op winst in Iran!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja iran is corrupt, als dat door de beugel komt zullen de rapen gaar zijn en zal een burger oorlog niet meer te stoppen zijn!
    Verder moet ik zeggen dat er weer een plezant stukje tekst uit de toetsen is gevloeid!

    Ik ben benieuwd naar de uitslag!!!!

    (ik snap niet wat ik bij reageer als moet invullen, hij doet t niet met wat ik doe, nu maar anoniem, maar ik ben uli, natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. reageer als: naam/URL, waarna je een naam en evt url kunt invullen.

    BeantwoordenVerwijderen