zondag 31 juli 2011

Argentinië getroffen door individualisering

In Argentinië is vanochtend de samenleving geïndividualiseerd. Dat melden bronnen uit het overwegend Zuid-Amerikaanse land. Volgens ooggetuigen begon de individualisering rond vijf uur 's ochtends, plaatselijke tijd.

Alvaro Brujante (32), inwoner van Rosario, wandelde op straat toen het gebeurde: "Het was zeer beangstigend. Ik heb hele wijken gezien waar mensen elkaars buren ineens niet meer kenden. Het was allemaal zo onwerkelijk. Normaal gesproken lees je dit soort dingen in cultuurwetenschappelijke analyses, maar nu gebeurt het ineens in het echt."

De 29-jarige Laura Ignatio uit Buenos Aires werd wakker gebeld door haar moeder: "Ze zei dat ik meteen de televisie aan moest zetten, omdat de maatschappij geïndividualiseerd zou zijn. Vervolgens keek ik naar buiten en zag ik dat de sociale cohesie tussen bevolkingsgroepen volledig weggevallen was. Ik kan het nog steeds niet geloven."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten